Място за някои неща

...

Сърнела Воденичарова Tue, 19 Apr 2022, 14:45:23
„Уважаеми съмишленици,

Ние, членовете на Движение Българско Семейство, отправяме призив към Президента на Република България да вземе отношение по вече приетите промени в Закона за здравето.
Президентът има право да наложи вето върху Закона за изменение и допълнение на Закона за здравето. Също така, може да сезира Конституционния съд за установяване на противоконституционност на вече приетия закон.

Ние апелираме за неговата намеса да използва механизмите, дадени му в Конституцията и закона, за да бъде възстановен правовия ред в държавата.

Уважаеми приятели и съмишленици,

Всеки, който желае от свое име да изпрати призив към президентството да се намеси и да вземе отношение по скандалния закон, може да копира текста на писмото, да запише името си и да го изпрати на електронната поща. priemna@president.bg“

До ПРЕЗИДЕНТА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
Г-Н РУМЕН РАДЕВ
С копие до:
ОМБУДСМАНА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
ВСИЧКИ НЕЗАВИСИМИ МЕДИИ
ОТВОРЕНО ПИСМО
От ............................................................

УВАЖАЕМИ Г-Н ПРЕЗИДЕНТ,
УВАЖАЕМИ ГОСПОЖИ И ГОСПОДА,
На 13.04.2022г., Народното събрание на Република България прие Законопроект за изменение и допълнение в Закона за здравето, чиито правни норми са в явно противоречие с правовия ред, установен в страната. Същите бяха приети при незачитане на материалното и процесуалното право на страната, погазване на основни принципи на Конституцията и незачитане на демократичните процеси при създаването и обсъждането на законите на страната.

По същество, с приетите промени се създава възможност на Министъра на здравеопазването и Директорите на съответните регионални здравни инспекции ЕДНОЛИЧНО да изготвят Национален план за готовност и действие при епидемия или пандемия и прилагайки го по своя преценка за необходимост дори при липса на обявена епидемиологична обстановка, ЕДНОЛИЧНО да ограничават правата на всички или част от гражданите на страната, определени по териториален принцип, в противоречие с чл.57 от Конституцията. По същността си, правата на гражданите могат да бъдат ограничавани само със закон и то от законодателната власт, а не от изпълнителната. С приетите текстове се допуска еднолично административен орган, като част от изпълнителната власт, да създава и прилага правила за поведение на гражданите на страната със силата на закон, които не са изрично одобрени от Народното събрание и с които да се изменят правата и задълженията на гражданите, изменяйки всецяло правния мир в страната.

С така приетите законодателни промени в ръцете на Министъра на здравеопазването и Директорите на съответните регионални здравни инспекции се концентрира власт, която не им е дадена от духа на основния ни закон - Конституцията, като им се делегира право да ограничават еднолично по създаден от тях самите административен акт права на гражданите, което е дейност, полагаща се единствено на Народното събрание и съдебната власт. Това позволява на Министъра на здравеопазването и Директорите на съответните регионални здравни инспекции да извършат скрито нормотворчество и да го приложат по своя преценка, извършвайки промени в правния мир на страната, засягащи всички граждани.

Всички тези действия, извършени от административния апарат с дадената от закона държавна принуда, създават възможност за разгръщането на своеволия и държавна репресия над гражданите, извършвана под благовиден предлог за опазването на тяхното здраве и представляват опасност за правния мир на страната, поради липса на контрол на тяхната необходимост, целесъобразност и безконтролност.

Ако извършените промени влязат в сила, ще се даде законова възможност на административен орган да изземе функции, нормативно предоставени от Конституцията на други органи, като се наруши основния принцип на разделение на властите – гарант за равновесието в разпределението на властта, и ще бъде създаден опасен прецедент за концентрация на власт в административен орган, която отваря вратата за административен произвол. На практика в ръцете на тези институции се концентрира безконтролна власт, което би била опасно за обществото.

В целият нормотворчески процес, предшестващ и съпътстващ гласуването на тези текстове в Пленарна зала, бяха извършени редица процесуални закононарушения, опорочаващи процедурата по неговото приемане и обуславящи неговата процесуална незаконосъобразност.

На първо място, бяха скрити от членовете на комисията и от народните представители всички негативни становища подадени от граждани и граждански организации срещу законопроекта, като от трибуната в пленарна зала на първо четене бяха обявени като „фалшива новина” от председателя на Комисията по здравеопазването. Същите бяха качени на сайта на НС едва след окончателното гласуване на законопроекта, като така бе заглушен гласът на избирателите и бе накърнено правото на гражданите да участват в законотворческия процес. Също така, с тези действия бе отнета възможността на народните представители да чуят гласа на народа. Това действие представлява потъпкване на законодателния процес и води до уронване на престижа на НС, като създава съмнения за неговата компетентност и безпристрастност.

На второ място, начинът по който приетите текстове претърпяха промени в Комисията по здравеопазване е в явно противоречие с всички принципи на нормотворчеството, залегнали в Конституцията и Закона за нормативните актове. Бяха представени и гласувани текстове без да се спазват основни правила за тяхното представяне, обсъждане и гласуване. Бяха представени устни промени десет минути преди законопроектът да бъде гласуван, като така не бяха поставени на обществено обсъждане, а протестите на част от членовете на комисията не бяха зачетени.

На трето място, законопроекта бе внесен в Пленарна зала за по малко от 24 часа след неговото приемане в Комисията по здравеопазване, като това крайно недостатъчно време не даде възможост на депутатите да се запознаят в детайли с проекта и становищата към него. Бе създадена „преса“ от вносителите на законопроекта за спешното му приемане, която бе неоправдана от гледна точка на правото и създаде възможност за пороци в законотворчеството. В резултат на това, огромна част от депутатите се запознаха с променените текстове устно в Пленарна зала, което заедно с факта на укритите към този момент негативни становища, доведе до непълнота в представената им информация, обуславяща невъзможност за добра преценка на предложените им текстове.

Ето защо, като считам, че при създаването на измененията на Закона за здравето са допуснати процесуални и материалноправни нарушения, с които се поставя на съмнение правовият ред и стабилността в страната, Ви моля да върнете този законопроект на създателите му, като нарушаващ основни постулати на правото и държавата и създаден при нарушение на материалното и процесуалното право на страната.

Искането ми към Вас е подкрепено от хиляди български граждани и организации, сред които:

Членовете на Движение Българско Семейство
Адвокат Ростислава Жекова Радка Даскалова Антон Тодоров Pepa Vasileva Teodora Todorova Gabriela Milkova Tanya Hristova Емилия Сидерова Marusya Sotirova Milena Nalbantova Роси Георгиева Чопаринова Валси Г. Ивелина Петкова Veselina Bozhikova

Подкрепящи организации:
СНЦ"БРЦК Разбунена София"
Людмила Йорданова Стоилкова
Теодора Иванова Копчева
Маринела Стефанова Тодорова
Луиза Иванова Стоянова
Гергана Атанасова Михайлова
Ивелина Атанасова
Красимир Атанасов
Благой Димитров Мутафчиев
Александра Чанкова Маринова
Ясен Хусев
Таня Валентинова Петрова
Стефка Стефанова Димитрова
Тодор Янев
Веселина Делчева
Боряна Иванова Котенко
Виктор Евгениев Котенко
Калина Христова Христова
Бойко Димитров Николов
Цветанка Орешкова
Анна Стоянова
Любка Павлова
Цветелина Филипова Терзиева
Ралица Кайрякова
Павлинка Томова Георгиева!
Соня Каменова
Пламен Валентинов Цветанов
Десислава Михайлова
Антон Донев
Подкрепям,
Владимир Димотров Иванов
Звезда Маринова Савова
Аглика Маринова
Васил Цоков
Росен Миленов
Людмила Попова
Милена Бондаренко
Стефан Петров
Валя Венелинова Костова
Нина Илиева Георгиева
Кирил Петров Георгиев -
Аз съм един от 7-те граждани, които се бяхме заявили по мейл преди обяд, че ще присъстваме на гласуването на комисията във вторник от 14:00, но въпреки това, не бяхме допуснати.
Лилия Стоянова
Илиана Александрова Михайлова
Вилиян Иванов Ненчев
Жени Иванова Белчева
Онелия Лапика Иванова
Ралица Узунова
Снежана Балтова
Ива Христова Маринска
Мария Димитрова Спасова
Стела Богомилова Димитрова
Ангелина Рачева Христова
Велика Василев Петкова
Силвина Иванова Вълева
Стефка Георгиева Вичева
Женя Железова Недкова
Йордан Валериев Андонов
Златина Димитрова
Светла Сотирова
Радостин Петев Манолов
Йорданка Пиронкова
Мария Виденова
Ваня Караманова
Росица Митева
Николина Ташева Павлова
Александра Александрова
Ваня Караманова
Галина Николова
Галина Тодорова
Славка Иванова
Надежда Лукова
Анелия Атанасова
Светла Танчева
Христо Красимиров Пилчев
Иван Танчев
Владимир Минев
Иван Цветков Ганчев
Соня Измирлиева
Илияна Панайотова
Стефина Божкова
Мария Галева
Гергана Иванова Михалева
Асен Габровски
Иван Грозданов
Теодора Джамбова
Даниела Саркизова
Ива Шопова-Каменова
Снежанка Калоянова
Вили Радославова
Галимира Йорданова Петкова
Диана Шошева
Ваня Русинова
Биляна Николова Симеонова
Милена Вълчанова
Мила Александрова
Маргарита Георгиева
Мария Костова
Петя Иванова Попова
Симеон Танчев
ВИКТОРИЯ БОРИСОВА
Теодора Каланова
Живко Хвойнев
Ева Марчева
Ани Дамянова
Милена Виденова
Бисер Господинов
Катя Йорданова Йорданова
Десислава Сергеева Белчева-Петрова
Зорница Стоилова Велева
Пламен Петров Петков
Ваня Николова
Радостина Грозева Желязкова
Диляна Тонева
Диляна Младенова-Давидова
Соня Тодорова-Атанасова
Виолин Андонов
Зоя Чакърова
Надежда Насева
Детелина Арсенова
Надежда Трушкова
Силвия Зарева
Диляна Тодорова
Ралица Стоянова
Соня Александрова
Славка Ласонова
Лилия Горанова
Мария Анчева
Росен Павлов
Таня Димитрова
Людмила Иванова
Петя Илиева
Илияна Стефанова Йотова
Сийка Симеонова
Маринела Георгиева

https://xn----7sbabrih0cecjxg.xn--90ae/